Hebben honden een voorkeur voor bepaalde muziek?

Ik vraag dat me af, hebben ze daar benul bij of niet? Hoe kun je dat merken? Mijn hond lijkt verrast op bij de grootste herrie of slaapt gewoon door.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja natuurlijk hebben honden ook een gehoor voor muziek zo kan het wel eens voorkomen dat een hond mee gaat zitten janken op bebaalde klanken Toegevoegd na 2 minuten: op de onstaande link kun je een uitgebreid verhaal lezen over honden en muziek

Bronnen:
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/ar...

ik weet wel dat mijn honden, klassieke muziek niet zo mooi vinden, dan gaan ze nl weg, en bij populaire muziek blijven ze in mijn buurt dus ik denk dat ze zeker van muziek houden want als ik weg ga laat ik de radio aan en als ik dat vergeet zijn heel hyper als ik thuis kom......

De meeste van mijn honden (ook vele opvanghonden) wel, maar ook de katten hier hebben voorkeur :) Ben weleens wat gaan zoeken, uitproberen en testen. Hier wel aardig stukje hierover? http://www.animals-planet.nl/?page=information&page_id=10#muziekale%20voorkeur%20van%20honden%20%60 Wel grappige ervaring? Had hier een tijd een hond die "als de dood" was voor kleine kinderen, niet eens hun bewegingen die soms onverwacht kunnen zijn, maar de stemmetjes! Kromp ineen als hier al voor het raam een moeder met klein kindje liep. Ben toen allerlei soorten aan WAV-bestandjes en midi files gaan downloaden gratis en ding deze op zeer wisselende momenten en op vele volumes afspelen een tijdje. Toen de hond niet meer ineenkromp, en ik deze sessies met hoge stem en vrolijkheid begeleidde, spelen ook met hond, kreeg ze een nieuwe en betere associatie met deze geluidjes. Intussen is ze geadopteerd in druk gezinnetje met ook nog 4 jonge kinderen :)

Hoe het zit met verschillende muziekstijlen weet ik niet, ik weet wel dat onze hond (eentje die altijd stressend aan het rondrennen was) enorm rustig werd van live didgeridoomuziek. Of ze van didgeridoo op cd ook rustig zou worden, heb ik nooit geprobeerd, maar als iemand vlakbij haar didgeridoo ging spelen, ging ze helemaal rustig liggen, echt heel cool.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100