Is er al, een goed, programma ontwikkeld wat audio of mp3 omzet naar Midi? zelf werk ik met Intelliscore maar ben er niet "kapot"van

Er zijn veel programma's die dus wel de Midi kunnen omzetten naar Audio, MP3 enz maar waarom is het zo moeilijk om dit naar Midi te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (3)

Bij omzetting van muziek naar MP3 heb je natuurlijk te maken met een enorme compressie, waarbij altijd iets van de kwaliteit verloren gaat (al is die tegenwoordig alleszins acceptabel te noemen). Terugzetten naar een ander (groter) formaat zoals MIDI, dat voor behoorlijke goede kwaliteit muziekweergave zorgt (mits van originele opname natuurlijk), gaat de hiaten niet meer opvullen natuurlijk, dus de muziek wordt er dan wellicht wel op meer media afspeelbaar van, maar niet meer rijker of voller. De decompressie kun je niet meer terugdraaien. Van een GIFje maak je ook nooit meer een echt mooie bitmap ; zoiets gebeurd bij muziek natuurlijk ook.

Toegevoegd na 4 minuten:
Kijkmaar eens wat er gebeurt als ik mijn sterk verkleinde avatar weer vergroot naar het originele (reeds sterk verkleinde) formaat :
Iets dergelijks gebeurt er natuurlijk ook met muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die bestaan. Voor de meeste converters moet je betalen, maar niet voor AVS-Audio-Converter.

Bekijk ook even al de andere tools op de site, er zitten handige dingen tussen, zo hebben ze ook een (gratis) programma om youtube-filmpjes om te zeten naar MP3.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mp3's maken is andere koek. Je kunt van elk geluid een mp3 maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@toet: Licht je reactie eens toe? Ik begrijp je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onam, je hebt het over (het geluid) van een (YouTube)filmpje omzetten naar mp3. Daar gaat de vraag niet over en zoals vermeld, kun je alle geluiden omzetten naar mp3, maar niet naar midi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Toet:
http://www.musica.at/audio2midi/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@toet: De link in mijn antwoord verwijst naar een programma om MIDI bestanden te maken van audio. Natuurlijk geen kwalitatieve midi's. Als opmerking zeg ik vervolgens dat er ook even naar de andere handige programmatjes van de maker gekeken moet worden omdat hier nog meer leuk spul tussenzit, zoals een MP3 converter.
Midi bevat informatie voor het aansturen van klankopwekkers, zoals synthesizers, samplers, drummodules, effectapparaten, geluidskaarten en allerlei andere apparaten die klanken genereren. Het bevat informatie over welke noot er gespeeld wordt (note on/off), hoe hard die moet klinken (velocity), naar welke klankopwekker die gaat (midikanaal 1 t/m 16) en allerlei instellingen die de klankopwekker moet weten wat betreft de instrumentkeuze en/of effecten(patches). Zie een midistroom dus gewoon als een heleboel aan/uit schakelaartjes. Het uiteindelijke geluid kun je behandelen als wav, en dus ook als mp3. Ik zie niet hoe een wav of mp3 ooit een stroom midigegevens zou kunnen opwekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door geluidsgolf analyse.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat hier om mp3's in het algemeen. Hoe wil je de geluidsgolven van gezongen (of gesproken) tekst laten analyseren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijvoorbeeld:
http://www.musica.at/audio2midi/ Er zijn vast nog veel betere applicaties te vinden.