Wat voor fluit is dit?

Ik vroeg mij af hoe dit instrument het. Het is geen piccolo, want die tellen veel meer klepjes en kennen andere grepen maar verder lijkt hij er erg op en zelfde grote...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Het lijkt een oude piccolo, ik vond een plaatje van een exemplaar uit 1890 wat er aardig op lijkt,

Toegevoegd na 5 minuten:
En nog eentje. Zie bronnen. Muziekinstrumenten ontwikkelen zich permanent door. Dus allerlei instrumenten zien er nu anders uit dan honderd jaar of langer geleden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is het wel een piccolo, maar van een oudere datum bv. om barokmuziek p te spelen. Vergelijk ik het met afbeeldingen op internet dan is het qua bouw hetzelfde.