Muziekprobleem?(zie uitleg)

Ik speel gitaar en wil lekker meespelen met een nummer. Meestal gewoon met een cd in me stereosetje, maar ik heb ook een ipod mey veel nummers erop. Nu wil ik de speakers van mijn stereo aansluiten op mijn ipod. Maar dit kan niet door de mp3 ingang van de ipod en de + en - ingang van het stereosetje. Is er misschien een kabel met aan de ene kant een plus en min draadje en aan de andere kant een mp3 ingang? Of moet ik een nieuwe speaker kopen met een mp3 ingang/draadje? Of zijn er toch kabels voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Je hebt niet al te dure midisetjes met een mp3 aansluiting, ideaal!!! Met alleen een stekkertje is het volgens mij niet op te lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daar heb je een iPod dockingstation voor nodig, is niet duur, maar helaas moet je zulk dingetje kopen... Dan is alles wel mogelijk... En bij sommige krijg je een afstandsbediening erbij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je een echte installatie hebt. Als deze een AUX ingang heeft of tenminste een ingang met een + en - tulpstekker, kun je een kabeltje kopen. Ik gebruik thuis één die van mini-jack naar twee tulpen gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn 2 van die draadjes( + en -) die e moet klemmen
In de meeste gevallen zul je het afkunnen met een verloopkabeltje, zoiets als in de onderstaande link, maar dat is maar een voorbeeld.

Je moet even weten wat er precies aan ingangen op je stereo zit en of er op je iPod een 3,5mm audiouitgang zit (volgens mij wel), dan stap je naar een geschikte winkel en vraag je er even naar, zo gepiept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste kun je een draadloze muziek adapter kopen (zijn er al vanaf ongeveer 10€) die prik je in je ipod je kunt een frequentie instellen op de adapter dezelfde frequentie stel je in op je gewone stereo installatie of eender welke radio dan ook (ook tevens te gebruiken in de auto)en de muziek van je ipod word afgespeeld via de luidspeakers van je stereo,het is dus een draadloos zendertje.
PS:je kunt hem ook aan je comp prikken en al je muziek van je comp via je stereo afspelen,ideaal.