Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heeft iemand voorbeelden van muziek met het mozart-effect die niet door mozart geschreven is? mag ook een radio-station zijn en hoeft niet klassiek

zoek muziek die relaxend is maar die je concentratie niet al te veel verstoort..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
851

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Misschien muziek van de Duitse componist Bert Kaempfert, dat is leuke ontspannende muziek. Eventueel kan je muziek draaien van Glenn Miller met zijn orkest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet dat het Mozart-effect heeft te maken met het verhogen van je IQ en dit vrij uitzonderlijk is?

Al zoek je relaxte muziek die weinig concentratievermogen vereist (ik neem aan tijdens het studeren of achtergrond muziek) zou ik zelf Ludovico Einaudi aanraden. Zijn stijl is vergelijkbaar met enkele van Mozart's Piano Concerto's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goa trance werkt voor mij echt super. Het gaat om het ritme van de muziek. Het ritme van mars muziek blijkt ook heel concentratieverhogend te werken, al lijdt de muziek mij, door wansmaak, erg af. Zoek iets op waar geen tekst in zit, maar waar jij van merkt dat je er allerter door wordt. Moeilijker is het niet.

Toegevoegd na 51 seconden:
Enya is ook licht en makkelijk luisterbaar met een redelijk ritme en niet teveel tekst. En ook nog ontspannend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding