Voor hoeveel mensen zou je kunnen optreden met een 70watt versterker?

Stel je voor je hebt een feestje. En een 70 watt versterker, je wilt een beetje dienen als achtergrond muziek, hoeveel mensen zouden er dan max. op dit feestje kunnen zijn. Dacht zelf aan 50 mensen, maar ben hier niet zeker van.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Om wat gaat het? Een Gitaarversterker is geen probleem. Maar kom je met een thrust computer speaker setje aan dan is dit veel te weinig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het betreft deze versterker: http://www.bax-shop.nl/luidsprekerset/hk-audio-lucas-nano-300-actieve-luidsprekerset/product-details.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ow het totaal vermogen van het set is 230watt. Maar als je de sub in een hoek plaatst en je zou de top speakers wat hoger kunnen neerzetten komt het geluid goed uit. Dit is wel voldoende voor een zaaltje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké bedankt!

Andere antwoorden (2)

70 watt is voor je woonkamer. Dus als daar 50 mensen in kunnen? Degen die achteraan staan moeten dan wel genoegen nemen met
minder bass en geluid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hangt af van het rendement van de boxen en het werkelijke vermogen van de versterker. Kleine boxen hebben vaak een veel lager rendement dan grotere.
Het vermogen van de versterker wordt soms in fantasie-eenheden als peak-to-peak of music-power gegeven, het werkelijke vermogen is dan maar een kwart van het werkelijk elektrische vermogen.
Als het om alleen achtergrondmuziek gaat dan kun je met 70 échte watts op een paar goede speakers best ver komen, maar als je ook stevige bassen verlangt dan zou een grotere installatie beter voldoen: het hangt dus ook van je muziekkeuze af.
Bedenk dat vooral de lage tonen veel vermogen kosten: met een megafoon kun je zonder probleem 1000 mensen bereiken met slechts 5 Watt omdat dan alle laag weggefilterd wordt.