Kent iemand misschien de Nederlandse band Digital Emotion en wanneer deze precies is opgericht en ontbonden?

Digital Emotion was in ieder geval een jaren-80 Band

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Antwoorden (2)

Ik ken de band niet, maar kon wel de volgende informatie vinden:

Volgens deze site http://www.allmusic.com/artist/digital-emotion-mn0000724597 is de band opgericht in het jaar 1983:

"Digital Emotion

biography

by Craig Harris

The joint vision of choreographer Glenn Van Der Hoff and vocalist Steve De Goede transformed Digital Emotion Into one of Europe's top synthpop groups of the late 1980s.

Formed in Denmark in mid-1983, Digital Emotion recorded two memorable albums of their funky electronic dance music. Their 1984 self-titled debut outing, which featured such infectious dance tunes as "Get Up, Action" and "Go Go Yellow Screen", was followed by Outside In The Dark, a year later. Both albums were produced the production team of Adam and Flesiner, whose past credits include overseeing recordings by the Videokids, Monotones, l-Vira and Q-Matic.

A bootleg album, Best Of Digital Emotion, that included extended versions of their hits, mega-mixes and B-sides, was released in 1991. A remix of "Get Up, Action", was released three years later."

Er staat bij dat de band in Denemarken zou zijn opgericht. Of die informatie juist is, betwijfel ik. Het lijkt mij namelijk niet erg logisch.

Wanneer de band is ontbonden, kon ik niet vinden.
Antoni
10 jaar geleden
Persoonlijk heb ik nooit van ze gehoord. Maar er is wel informatie over te vinden.

Digital Emotion was een Nederlands electronic italo discotrio dat bestond uit Jean-Francois Colombo, Cickie Dee Beer & Myrna Balrak. Hun populairste liedjes werden "Get up, action", "The beauty and the beast" en "Go go yellow screen", uitgebracht in het midden van de jaren tachtig van de vorige eeuw.

De band werd halverwege 1983 opgericht door artistiek leider Glenn van Der Hoff. Ze stopten ermee in 1991.

In 2007 bracht het label Blanco Y Negro nog een compilatie uit, met de titel Greatest hits, waarop de nummers digitaal geremastered zijn.
Amadea