Hoe is de viool van ande Rieu versterkt?

Begrijp het niet verkeerd, ik heb veel respect voor hem als artiest van wereld formaat, maar volgens mij hoor je hem niet echt live.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Antwoorden (2)

Zijn viool wordt versterkt door richtmicrofoons.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Juist. En hij speelt wel degelijk live.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ook wat dit betreft sprak Vd Gijp maanden geleden onterecht dit gegeven in het belachelijke trekkende woorden.
Amadea
10 jaar geleden
Wat weet een voetbalcommentator nou over viool spelen?
Er zit een klein microfoontje op de kam die doormiddel van een zender het signaal doorstuurt richt microfoons gaan op een groot podium en als iemand veel rond loopt echt niet werken.
Het microfoonmerk DPA heeft heel veel verschillende types kleine microfoons speciaal voor dit soort concerten en instrumenten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er worden wel degelijk richtmicrofoons gebruikt. Andre Rieu speelt op een Stradivarius. Daar iets aan bevestigen zou gezien worden als een soort heiligschennis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gelukkig weet ik niet waar ik over praat ben pas 20 jaar actief in het licht en geluid en werk veel met klassieke orkesten
Zo een kleine microfoon zet je vast met een klein rubber voetje om de snaren beschadigt dus niks en als je de beelden goed bekijkt van gister zie je ook een klein zwart dingetje bij de kam op de viool van Andre en dat is dus het microfoontje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk dat z'n Stradivarius veilig in een kluis ligt. :)
Er zijn verschillende manieren.
http://www.dekrijgermuziek.nl/shop/strijkinstrumenten/accessoires/pick-up-systeem-strijkinstrumenten/viool-pick-up-systemen