Wat is precies het verschil tussen techno en deephouse?

Ik heb verschillende muziek op mijn laptop staan, maar zonder genre erbij. Dit wil ik graag netter sorteren per genre. Maar hoe kan ik dan via te luisteren het verschil tussen techno en deephouse horen? Wat is het duidelijke verschil hier tussen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Techno: http://nl.wikipedia.org/wiki/Techno
Deep House: http://nl.wikipedia.org/wiki/Deep_house
Deep House zou dus iets langzamer en meer "soul" klinken.

Antwoorden (1)

Techno heeft heel veel substromingen waardoor het heel moeilijk is om te bepalen welke soort techno te luisteren en dus het onderscheid aan te geven. Ik zou als richtlijn aanhouden dat deep house vaak een makkelijke beat heeft en melodieën die er niet echt uitspringen. Techno daarentegen heeft vaak een knallende melodie met daaronder een hardere kick en stevige percussie. Zoals ik al zei is dit moeilijk te bepalen vanwege de vele soorten. Misschien kan je een paar artiesten opnoemen?