Hoe schrijf je een lied?

Ik wil graag een lied schrijven maar ik kan maar geen goede melodie verzinnen en ook geen onderwerp voor het lied.
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

kies een onderwerp die het dichts bij jou licht. bepaal ook of je een liedje wilt die emotioneel en traag is of meer een sneller of feest nummer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga jammen! Als er één manier is waarop liedjes naar buiten komen is het wel zonder vaste lijn je instrument oppakken en lekker los vanuit je gevoel gaan spelen.
Dan komen vanzelf de ideeën voor teksten. Je kan de jam opnemen zodat je niet hoeft te schrijven tussendoor, als je dat fijn vindt.
Nog leuker is om samen met anderen te gaan jammen, dan vul je elkaar aan en kom je soms op hele goede dingen uit.
Veel plezier ermee!