Hoe heet dat Italiaanse opera-achtige lied waarin de zangeres steeds dieren imiteert?

Het bestaat uit een aantal coupletten, waarbij er steeds een nieuw dier bij komt, en daarna worden alle dieren uit de voorgaande coupletten ook weer herhaald. Ik versta geen Italiaans, maar het lijkt iets als 'En de kat zei miao, miao. En het schaap zei beee, beee. En de hond zei bau, bau' etc. Steeds een kort zinnetje en dan het geluid twee keer.
Na een paar coupletten wacht ze steeds zo lang met het volgende couplet dat het publiek al begint te klappen, en dan komt ze snel weer met het volgende. De zangeres heeft zo'n klassieke stem, en/of lijkt al op leeftijd te zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Antwoorden (1)

Aan de beschrijving te zien bedoel je mogelijk ''Il Pucino Pio'' ofwel Piepend Kuiken, een soort Italiaanse “Old MacDonald Has A Farm”. Het is een uit de hand gelopen grap van Radio Globo uit Rome, compleet met dansje, met een nummer 1 hit en de Italiaanse zomerhit van het jaar tot gevolg. Het kuiken komt trouwens in de videoclip nogal pijnlijk aan zijn eind.