Is een keyboard over een gitaarversterker slecht voor je versterker?

Ik vroeg mij af of het slecht voor mijn versterker is aangezien dat met een bas wel zo is. Ik weet dat de vraag of het mogelijk is al bestaat,maar daar staat niet of er een risico voor mijn versterker is. Ik heb een fender mustang I versterker.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ingang van versterker is niet geschikt voor uitgang van de keyboard.
Dus ja dit is slecht voor je versterker.

Het beste antwoord

He,

Dit kan over het algemeen wel. Zorg er wel voor dat je volume niet te hoog staat. Zo kan je de speaker opblazen, en dat moet je niet willen. Het bereik van een keyboard met normale piano instellingen is ongeveer gelijk aan dat van een gitaar. Maar door rare effecten etc. kan het bereik veel groter worden (meer hoge en lage tonen). Een gitaar versterker is niet gemaakt om deze bereiken te behalen.(Dan heb ik het hierbij over de lage tonen)
Het kan dus prima, maar kijk uit met het volume. Kijk anders eens naar een goeie versterker voor je keyboard. Versterkers om thuis mee te oefenen zijn over het algemeen niet heel duur. En al zeker niet als je eens op marktplaats gaat zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Frequentie bereik van gitaar en piano verschillen toch wel.
http://renegademinds.com/Portals/0/GDT/Remove-Instruments/Interactive-Frequency-Chart.png
Maar dat zal ook niet zozeer het probleem zijn.
Desbetreffende versterker heeft een Hi Z ingang bedoeld om het hoog impedantie (en zwak signaal) uitgang van een gitaar voor te versterken. (Er zijn versterkers met een 'Low' input, maar deze dus niet). Je zal met je line uitgang van de keyboard deze dus al heel snel de ingang van je versterker oversturen met mogelijk alle gevolgen van dien. Alles kan, maar voor hoe lang? :)