Hoe ziet een muziekband tour eruit?

Ik heb gisteren genoten van een fantastisch optreden van Mumford and Sons in Antwerpen. Deze heren zijn bezig met een europa tour en doen dus binnen een korte periode heel veel plaatsen aan.

Ik vraag me af hoe dat in zijn werk gaat. Puur uit interesse.
Waar slapen ze? Hoe komen ze in zo'n korte tijd van de ene naar de andere plaats?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Meestal doen ze dat met een (of meerdere) tourbussen. Door een goede planning kunnen ze meestal binnen 1-2 dagen naar de volgende locatie rijden (Dus niet Amsterdam-Venetie-Berlijn-Faro). Als ze geen zin/ruimte hebben om in de bus te slapen pakken ze een hotel, wat al dan niet volledig gesloopt wordt met mogelijke levenslange ontzegging van de desbetreffende hotelketen.

Als het een begind bandje is wordt het ipv van een touringcar ook wel in een gewoon busje gedaan. Grootste probleem is het grote aantal stuks instrumenten en apparatuur dat meegenomen moet worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een leuke film om te kijken en die iets laat zien van een tour is "almost famous".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor de filmtip!
Poehoe ik zou er toch niet aan moeten denken om weken in een bus te slapen. Alhoewel die natuurlijk wel van alle luxe voor zien zijn gok ik zo