Met welk apparatuur/programma's werd elektronische muziek in de jaren 80/90 gemaakt?

Als je dan bijvoorbeeld naar "What have you done for me lately" van Janet Jackson kijkt, dit is een simpele maar pakkende beat , maar wel elektronisch gemaakt.
Waren er toen ook al programma's zoals FL studio?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (1)

In de jaren 80 werd veel gebruik gemaakt van Atari Computers omdat deze standaard over een MIDI-interface beschikten. Cubase was zo'n beetje de 'de facto' standaard in MIDI-recording.

Bekende synthesisers uit die jaren waren de Korg Poly-800, de Roland Juno en de Yamaha DX7. Voor drums waren de TR-808 en TR-909 van Roland zo'n beetje de standaard met hun herkenbare sound.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, zit er ook een groot verschil tussen het masteren van muziek des tijds en nu ?