Hoe kom ik op een goedkope manier aan buisklokken?

Ik ben op zoek naar buisklokken (tubular bells), maar deze zijn meestal gigantisch duur. Het gaat om normale en kleine buisklokken, maar ook enkele (max. 4) grotere klokken met een grotere diameter en een lengte tot 1,50 meter.

Als voorbeeldje de buisklokken die Mike Oldfield gebruikt in Tubular Bells III (zie bron). Hier gebruikt hij een normaal setje buisklokken, maar ook 3/4 enorme buisklokken (zijn overigens te groot voor mij).

Kan ik deze zelf maken of kan ik ze ergens (GOEDKOOP) huren/kopen (max. 100 euro).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Te zien op ongeveer 7 minuten... Ik wist niet dat je met een hamer op die dingen moest rammen! Weer wat geleerd.

Antwoorden (1)

Bedankt voor deze SUPER mooie muziek. Ik kende namelijk deze versie nog niet.

Op de website in de link kan u soms koopjes doen maar jammer genoeg zijn er momenteel geen buisklokken bij. Controleer regelmatig en het zal wel lukken om tegen een redelijke prijs die 2e hands te kopen.

Eigenlijk kan u die zelf maken uit aluminium buizen maar dan moet u al over de nodige apparatuur beschikken om die op de juiste frequentie af te stemmen.

In elk geval veel succes met uw zoaktocht.