Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet welke opera-uitvoering ik bedoel en of deze nog ergens te krijgen is?

Ik zag zo'n 20 jaar geleden op de TV een uitvoering van de opera "de barbier van Sevilla" van Rossini. Ik zou deze uitvoering graag nog eens terugzien. Ik zal een korte omschrijving geven van wat ik nog van de voorstelling weet: het begon (tijdens de ouverture) met allerlei dierfiguren op stelten. Er zaten allerlei aardige "grappen" in de voorstelling, o.a. een pop die in een doek viel en 1 van de hoofdpersonen moest voorstellen. Het klinkt allemaal misschien een beetje schimmig, het is dan ook al lang geleden, maar als iemand een opname van deze uitvoering heeft weet wellicht wat ik bedoel. Ik ben benieuwd of iemand weet over welke uitvoering ik het heb en hier meer van weet.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb de uitvoering inmiddels gevonden met de hulp van een GV-er. Maar nu is nog de vraag, Kan ik, en zo ja waar, deze op DVD kopen met NL ondertiteling? Het gaat om deze uitvoering:

Gioacchino Rossini - De Barbier van Sevilla - Nederlandse Opera onder leiding van Alberto Zedda, enscenering door Dario Fo - Arthaus DVD-V 100412
http://www.prestoclassical.co.uk/r/Arthaus%2BMusik/100412

Bol.com heeft 'm niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
964

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze is niet welke je bedoelt, maar ook leuk.Probeer het eens op google.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding