wie heeft een link naar het liedje paloma van de nacht van brigitte kaandorp?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Helaas geen beeld, maar wel geluid. Hier is de mp3: http://home.casema.nl/postiljohn/temp/paloma.mp3

Ik heb wel de tekst voor je: Oja Ze noemen me Paloma Ik zing mijn lied Van hier tot Barcelona Troostend Wie in 't duister zucht of smacht Ik ben De Paloma van de nacht Zachte gitaren en gitzwarte haren En wilde gebaren en temperament Eenzame nachten Vol tranen en wachten Er is niets dat Paloma niet kent O ja Ze noemen me Paloma, dames en heren Ik zing mijn lied Van hier tot Barcelona Troostend Wie in 't duister zucht of smacht Ik ben De Paloma van de nacht Dan komt nu het verhaal van een eenzame jonge vrouw Een jonge vrouw Werd verliefd als een pauw Op een zeeman zo rauw In een havenstad Hij zei: ga nu mee Morgen moet ik naar zee En hij heeft haar een nacht liefgehad Terug zou hij komen De man van haar dromen Met zuidelijke stromen Zo zei hij haar Toen ging hij heen En hij liet haar alleen En zij wachtte wel meer dan een jaar Oja... Oja, dames en heren, daar stond de jonge vrouw al na een nacht Aan de kade te kijken of haar zeeman ooit nog terug zou komen. Maar het was bitter en bitter koud en ze had alleen maar een Zomerjurkje aan dus zij stond vreselijk kou te vatten. En op een gegeven moment kwam de Paloma van de nacht over De kade aangelopen om te kijken of er nog misschien eenzame mensen waren en zij zag de jonge vrouw en zij vroeg aan de jonge vrouw: Jonge vrouw, wat is er aan de hand? En de jonge vrouw zei tegen de Paloma: Paloma, zal hij ooit nog terug komen? Is hij bedolven Bedekt door de golven Verslonden door wolven Of door een haai Gek van verlangen Door twijfel bevangen Stond zij elke nacht aan de kaai Eens voer ik mee Met een boot over zee Want ik was op tournee Naar een zonnig land Wie zag ik daar Met zijn vlasblonde haar En een gitzwarte vrouw aan zijn hand?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100