Is er een truc voor 'schreeuwzingen'?

Ik ben zanger in een band en zou graag van dat soort 'schreeuwzang' stukken willen kunnen zingen, zoals in smells like teen spirit en the pretender, alleen het lukt me niet. Heeft iemand tips/trucs om dat te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.4K

Antwoorden (3)

Ja, zangles nemen, anders gebruik je je stem verkeerd, en kun je helemaal niet meer zingen
11 jaar geleden
Allereerst zul je je eigen stem goed moeten leren kennen. Wat voor stem heb je en wat kun je ermee? Muzikaal gevoel is iets dat je door veel luisteren, oefenen en doorzetten ontwikkelt. Op een gegeven moment ben je zover dat je een bepaald niveau hebt en iets kunt neerzetten. Probeer daar eerst naar te streven. Je "droom" om een bepaald soort krachtige zang te beheersen is iets dat je niet moet gaan forceren. Het is een techniek die je onder de knie kunt krijgen nadat je je stem goed kent. Dus mijn tip: Richt je eerst daar op en ga dan met bepaalde zangtechnieken aan de slag en dan zul je zien dat je ze vanzelf gaat beheersen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er is een verschil tussen ZINGEN en SCHREEUWEN.

ten eerste is zingen op een dusdanige zeer melodische luide manier je stem gebruiken dat je kan horen dat er duidelijk niet gepraat wordt danwel geschreeuwd (of zoals in de reacties al aangegeven, gegrunt)

SCHREEUWEN DAARENTEGEN BETEKENT DAT JE ZO HARD PRAAT DAT JE STEMBANDEN ER PIJN VAN GAAN DOEN, EN JE KAN ER SCHOOR VAN WORDEN EN JE STEM ERMEE VERPESTEN.
Niet bepaald aan te raden als je als veel zingt.

En je weet ook wel dat er zoiets bestaat als ROEPEN. Je schreeuwt niet, maar je praat wél hard. Veel mensen verwarren dat ook met schreeuwen, maar is niks anders dan je stem verheffen. Als je dit gebruikt in de zang, krijg je een techniek die je idd hoort in de nummers die je ter voorbeeld nam. Je zingt dan dus wat harder dan je al deed, maar niet zó hard dat je stem ermee verpest.

Je moet het wel veel en vaak oefenen. En je moet al van jezelf dus van nature al een harde stem hebben.