Hoe kan dat mijn radio zenders veel storen in de auto ?

Het is vaak als ik radio luister in de auto dat opeens zenders storen of ruisen. Waarom loopt dit niet gewoon goed ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
5.9K

Antwoorden (1)

Hier kunnen vier dingen aan ten grondslag liggen.

Je woont in een gebied waar de frequentie van de zender wisselt (rand van uitzendgebied radiomast).

Je rijd door een gebied waar apparatuur staat die storing veroorzaken.

De antennekabel van de auto is kapot of maakt geen goed contact.

Antenne is niet goed op de auto bevestigd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het niet uitschuiven van de antenne is er dan verantwoordelijk voor. De antenne is niet voor niets zo gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het goed ontvangen van FM-zenders is een antenne van 1 meter noodzakelijk. Als je in jouw auto zit dan kun je toch niet op je dak kijken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook een kleine rubberen antenne plaatsen, deze heeft een spoel in zich die de benodigde lengte behaalt.