Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het meest geluisterde nummer aller tijden?

dan wil ik terug gaan tot het jaar 1800 zo ongeveer, iemand enig idee?

Toegevoegd na 5 minuten:
Lady Gaga - Bad Romance is het meest geluisterd op YouTube http://www.youtube.com/watch?v=qrO4YZeyl0I&feature=player_embedded

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's moeilijk, omdat de meeste mensen nog niet zo lang een radio hadden voor 1900..
Maar wel een leuke vraag! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal waar, maar misschien zijn er nummers die er altijd al zijn geweest en die nu nog steeds erg veel worden geluisterd? Psalmen bijvoorbeeld

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Dat is een deel van de "Grande valse" van Francisco Tárrega. Hij leefde van 1852 tot 1909 en wordt door velen beschouwd als de grondlegger van het twintigste-eeuwse klassieke gitaarspel.
Luister maar en je zult het herkennen: http://www.wimscherpenisse.nl/granvals.mp3
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nokia Tune!
zou die ook daarvan komen?
Amadea
13 jaar geleden
Jawel, het beroemde riedeltje is híerop gebaseerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoevaak heeft iemand wel niet een Nokia telefoon horen afgaan? :') en aangezien het nummer al lang bestaat, is dit een overtuigend antwoord!
rose
13 jaar geleden
De nokia riedel gaat dacht ik bij de laatste noot omhoog, terwijl in dit stuk die noot omlaag gaat... Maar wel mooi gevonden.
rose
13 jaar geleden
Overigens denk ik dat geluisterd iets anders is dan gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nice!
Deze misschien:

http://www.moorsmagazine.com/muziekbak/bestesingles.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Happy birthday is het meest geluisterd ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de eerste maat van Donna Summer's Hostage nog vaker gehoord/geluisterd is dan het, overigens mooi gevonden, riedeltje van Nokia.

Toegevoegd na 8 minuten:
Toch gok ik op het populaire kinderliedje 'Itsy Bitsy Spider'.

Dat is al heel oud en wordt voor ieder kindje eindeloos vaak gezongen.
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden
Happy Birthday en vele liefdesliedjes zoals een aantal van Elvis Presley.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Merry Christmas
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet een nummer van Lennon/Mccartney zijn (idd. The Beatles): Let it be of Hey Jude.
Trouwens: before the Beatles, there was nothing.
Zij zorgden voor die muzikale revolutie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beethoven, Bach, Brückner, etc etc. Noem het maar niets!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mwah. Erg beperkte visie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan wel wezen maar toch is zo..kan er ook niks aan doen..
Hebben moslims niet een soort 'onze vader'? Aangezien die 5x per dag bidden zal dat ook aardig vaak gehoord worden :P

oke ff serieus, ik denk iets van michael jackson... Beatles lijkt me niet waarschijnlijk, door de tegenwoordige downloadcultuur: vroeger moest je nog een vinyltje halen of een cd (=moeite doen), maar tegenwoordig download de halve wereld alles. Daarom denk ik dat het een artiest is van de afgelopen 10 jaar, gewoonweg omdat het nu voor het grijpen ligt en er dan ook meer geluisterd wordt (denk aan mp3-spelers enz.). Waarom michael jackson? Die werd natuurlijk al veel beluisterd, maar na zijn dood heeft de jongere generatie zijn muziek ook ontdekt. Hierdoor zijn er veel nieuwe, jonge fans bijgekomen, die ook vaak zijn muziek luisteren.

Het is maar een theorie (a)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat heeeeel veel mensen vaak geluisterd hebben naar Vera Lynn, (the sweetheart of the forces in oorlogstijd) naar "We'll meet again'.
Met Kerst heeft bijna iedereen wel eens geluisterd naar;
"Silent Night" (stille nacht) of;" I'm dreaming of a white christmas".
"Ava Maria" is ook door bijna iedereen wel eens beluisterd.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
wat dachten jullie van alors on dance of waka waka van shakira of van k'naan waving flag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Winstons: Amen Brother

Hieronder een ongelooflijk saaie, maar uiterst interessante uitleg over de 8 seconde break waar echt honderden nummers mee gemaakt zijn. Sterker nog, Drum 'n Bass dankt haar bestaan aan deze break.,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding