Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn leuke liedjes om met een gitaar te leren spelen als je net begint met gitaar spelen?

Ik ben nog maar net begonnen en zoek leuke en makkelijke liedjes om te spelen op een acoustische gitaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Kijk hier eens rond
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb zelf voor keyboard een boek van Frank Rich: Dit songboek zocht ik.
Uitgegeven door reba productions. Misschien kan je iets vinden op hun site: www.reba.nl
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Het eerste nummer wat ik goed kon spelen op mijn gitaar was 'House of the rising sun" van the Animals
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het eerste nummer wat ik kon was the wild rover
het is een leuk nummer met een paar pittige stukjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bob Dylan Knockin' on heavens door: G - D - Am/C

Als dat niet lukt harder oefenen en/of hier kijken: http://tabsrus.nl/node/20?lng=nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een nummer dat je zelf graag hoort.Op het net vind je meestal wel de eenvoudige akkoorden voor je nummer.Bvb: Je hoort graag Heart of gold van Neil Young.Dan typ je : Heart of Gold chords.Het beste is ook van een akkoordenboek te kopen.Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk en makkelijk op gitaar zijn de liedjes van de Beatles, zoals Yesterday, Hey Jude, Let it be, Help! of Imagine (van John Lennon).
Wat recenter en ook goed te doen zijn de nummers van U2, zoals bv. One en With or Without You.
Ook leuk op gitaar en Nederlandstalig zijn de liedjes van Acda & de Munnik, zoals Het regent zonnestralen of Als het vuur gedoofd is.
Je kan natuurlijk ook gewoon de top100 tabs bekijken, met natuurlijk Stairway to Heaven van Led Zeppelin bovenaan :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het gitaarbegeleiding betreft:
Alle grote artiesten zijn ooit begonnen met "My Bonny",
slechts drie akkoorden: C - F - G7
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest motiveert nummers die jezelf leuk vind.

Zoals gezegd, duik even bv http://www.tabcrawler.com in en zoek naar "Chords".

Toch enige suggesties:

Metallica - Nothing else matters, vooral het begin is ultiem simpel

Bob Dylan - Knocking on heavens door

The Cranberries - Zombie

Nirvana - Something in the way

Succ6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De serie dit songbook zocht ik is uitermate geschikt, daar staan de grepen boven. Volgens mij ben ik begonnen met Blowin in the wind en Sailing van Rod Stewart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding