Stel je vindt een geweldig nummer op youtube maar het is wel een "leaked song" zou je die in een verzoek programma op radio mogen spelen ?

er bestaan geen cd's van officieel.

14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Radiostations mogen in principe alle nummers draaien, mits ze van elk gedraaid nummer opgave doen aan de Buma-Stemra.
Aangezien van een leaked song er geen gegevens zijn, kan het niet gedraaid worden.
AWM
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
Kan de artiest het dan niet claimen als zijn eigendom
zodat als het op de radio komt toch nog geld zijn/haar kant op komt ?
AWM
14 jaar geleden
De artiest krijgt sowieso geld voor elke keer dat een radiostation zijn/haar nummer draait. Maar, als het niet officieel is uitgegeven, kan het radiostation het niet opnemen in de playlists. Als ze het toch doen, dan heeft de artiest inderdaad een claim op dat station. Er zijn wel eens stations aangeklaagd die leaked songs draaiden, maar ik denk alleen in de USA.... We zijn hier heel netjes.
capthavoc
14 jaar geleden
enige antwoord maar ik denk wel dat het de juiste is