Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de juiste podiumopstelling voor mijn band?

Ik ga met een band optreden op het kleine podium in de aula van mijn school. Het is een plat podium en de band bestaat uit een lead-zangeres, twee elektrische gitaristen, een elektrische bassist, een toetsenist, een drummer en 2 achtergrondzangeressen.
Wat is hiervoor een goede bandopstelling?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Heb je zelf ook eisen qua geluid en een stageplan? Want als je die niet hebt, maakt het eigenlijk niet uit hoe jullie zijn opgesteld. Aangezien het ook voor school is en aan de hand van jullie opstelling denk ik ook niet dat jullie veel heen en weer zullen lopen op het podium.

Wat leuk voor het publiek is, is dan de drummer achterin in het midden, de twee achtergrondzangeressen daar rechts van naar het publiek toebuigend. Toetsenist links van het drumstel en daarnaast de bassist. Vervolgens de gitaristen een laag daarvoor, wel op een manier dat de anderen ook te zien zijn en dan vooraan de zangeres. Als er echt één specifieke leadgitarist is, zou hij in principe ook naast de zangeres kunnen staan, dat is altijd leuk voor het samenspel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Standaard staat de drummer in het midden. Maar ik ken bandjes waar de drummer helemaal buiten staan.
Drums en bas zorgen voor de backbone in de muziek dus die wil je van nature in het midden hebben.
Maar het hangt van je eigen voorkeur af.
En van de ruimte die je hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding