Ik heb pas een gitaar gekocht en vroeg mij af of ik zonder op muziekles te gaan toch de gitaar kan leren spelen? Zo ja, hoe?

Zie titel. Thanks

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (6)

Als je vrienden of je vader gitaar spelen, kan je het van hen leren, ik heb het bijv. van m'n broer, vriend en me pa geleerd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan. Ik heb dat ook zelf gedaan. Een handige site is www.ultimate-guitar.com. Hier kan je tabs (oftewel tablatuur) vinden van bijna elk lied in de wereld. Als je niet weet hoe je tabs moet lezen, moet je dat op YouTube opzoeken, daar wordt het goed uitgelegd.

Je moet een beetje wegwijs worden in de wereld van gitaar spelen. Het is een stuk lastiger zonder muziekles, omdat je niet weet wat er allemaal is en wat een goede volgorde is om dingen te leren. Ik weet je muzieksmaak niet, maar ik heb veel geleerd door liedjes van Nirvana te spelen in het begin. Deze zijn niet moeilijk, maar zijn toch goed om akkoorden te leren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek op internet, ook op Youtube, is genoeg te vinden.
Als je de basis weet, zoals hoe houd je je gitaar vast en hoe 'maak' je accoorden dan is het daarna vooral veel oefenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een - zonder reactie. Jammer.
Van mij dus maar een +1. :)
dat kan zeker: op internet zijn akkoordenschema's te vinden

bijv

http://www.guitarlessonsacoustic.net/wp-content/uploads/2010/11/beginner-chord-chart.gif

http://www.guitarlessonsacoustic.net/chords-for-beginners/more-guitar-chord-charts/

zoek een simpel liedje uit zoals

http://www.azchords.com/d/dylanbob-tabs-5069/knockinonheavensdoor-tabs-105135.html

lied liedje bevat 4 akkoorden, leer ze van buiten en het liedje spelen, daarna op naar het volgende simpele liedje met andere akkoorden.

akkoorden zoeken:

google> guitar chord sheet

liedje zoeken:

google> "naam liedje" chords

opzich werkt dit prima als je kampvuurgitarist wil worden. wil je echt vorderingen gaan maken, ga dan wel op les.

wat je jezelf fout aanleert leer je lastig weer af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tutorials op YouTube. Zoek even op how to play Guitar en dan komt het goed!