waar kan ik informatie vinden over het liedjes rockin robin van michael jackson?

want op wikipedia staat heel erg weinig

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Deze tekst:

BOBBY DAY
Rockin' Robin (2:36) - This fast song features a flute, which resembles the chirping of a bird. Other instruments include castanets. The robin can sing so well that other birds--swallows, chickadees, owls, crows, everyone--flock to hear him. Backup singers sing "tweet tweet" at the start, during the chorus, and at the end. Later this song was also a hit for the Jackson Five.

staat op deze website: http://www.srv.net/~roxtar/1_&_few_hit_wonders.html

Toegevoegd na 4 minuten:
en deze tekst:

Day's best known songwriting efforts were "Over and Over" made popular by the Dave Clark Five in 1965 and "Little Bitty Pretty One" popularized by Thurston Harris in 1957, Clyde McPhatter in 1962 and the Jackson Five in 1972. However, Day is most remembered for his 1958 solo recording of the Billboard Hot 100 No. 2 hit, "Rockin' Robin", written by Leon Rene under the pseudonym Jimmie Thomas. It sold over one million copies, and was awarded a gold disc. "Rockin' Robin" was a song covered by Bob Luman at Town Hall Party on 28 October 1958, The Hollies in 1964, Gene Vincent in 1969, Michael Jackson in 1972, and by McFly in 2006.

staat op deze website: http://en.wikipedia.org/wiki/Bobby_Day

Toegevoegd na 36 minuten:
Dit is grappig: een vergelijking tussen de beide versies van het liedje, die van Bobby Day uit 1958 en die van Michael Jackson uit 1972: http://www.cover-vs-original.com/song-71.html en commentaren van een aantal stemmers.

Michael Jackson wint met 53,3% tegen 46,7% voor Bobby Day, met in totaal 677 uitgebrachte stemmen.
Er kan nog steeds worden gestemd!
Antoni