Kan iemand mij vertellen of ik voor een Drive in Show met een allround DJ nu 6% mag rekenen of 21%?

ik hoor en zie verschillende verhalen van 6% (dus ook voor een drive in show op een bruiloft op bedrijfsfeest) en van de belastingdienst hoor ik dat het toch 21% zou moeten zijn want de dj is ondergeschikt aan het feest.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

21% moet je rekenen in verband met dat je materiaal erbij verhuurt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij zal dat het hoge tarief zijn:

Op de site van de belastingdienst staat:
Het optreden door uitvoerende kunstenaars valt onder het 6%-tarief. Dit tarief geldt alleen als er een artistieke prestatie wordt verricht.

Van een allround DJ op een drive in show bij een trouwerij of bedrijfsfeest zal denk ik niet snel aangenomen worden dat het om een artistieke prestatie gaat.