Wat is de betekenis van de twee woorden "Liverpool Rain", uit het nummer Liverpool Rain van de band Racoon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
5.8K

Het beste antwoord

Het antwoord op je vraag staat hier in het interview van de zanger van Racoon.
Van der Weide zette de toon voor het album met het titelnummer Liverpool Rain, vernoemd naar de stad waar het liedje geschreven werd. “Er zijn heel veel albumtitels de revue gepasseerd,” zegt De Kroon, “maar deze bleef echt plakken.” Voor er onduidelijkheid ontstaat over de betekenis van de titel, haast Van der Weide zich het uit te leggen: “Liverpool Rain staat voor ons voor stamina.”

“Het heeft niks te maken met druilerig rotweer, grijze luchten en stank van de fabrieken, en des te meer met uithoudingsvermogen. Doorzetten. Tanden erin en niet opgeven, net zoals de Beatles dat deden. Die speelden twee keer per dag, zeven dagen per week, maanden aan een stuk in The Cavern Club in Liverpool
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is vernoemd naar de stad waar het liedje geschreven werd. Liverpool, de stad van de Beatles.
Racoon zat opeen gepropt in een busje dat de band in een kletterende niet aflatende regen naar Liverpool bracht. Daar wachtten optredens in de vermaarde Cavern Club, waar The Beatles een halve eeuw terug zo onstuimig waren ontbolsterd. Op Racoon zou hooguit anderhalve man en een paardenkop afkomen, wist Bart en hij dacht: ‘Waarom doe ik dit nog?’ Maar Liverpool werd een keerpunt.
Racoon begon er inderdaad in een vrijwel lege zaal, maar speelde The Cavern vol en Bart schreef ‘in die stinkbus waarin niemand z’n kont kon keren’ ‘Liverpool Rain’, het prachtige lied op het zo succesvolle vijfde album van Racoon. In de muziekstad aan de Mersey schudde de Zeeuwse band het chagrijn af en schoot uit zijn dip. Frustratie en verdriet maakten plaats voor plezier en trots.
Amadea