Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de juiste volgorde van effecten op een pedalboard voor de bas?

Ik ben bezig met het samenstellen van een pedalboard voor de bas. Ik heb een aantal effecten, maar ik weer niet in welke volgorde ik deze moet schakelen. Ik denk:

Line 6 relay g30 (draadloze ontvanger)
Dunlop DVP1 (volume pedaal)
Dunlop crybaby bass wah (wah pedaal)
Markbass super booster (booster pedaal)
Digitech bass driver (overdrive/distortion)
Digitech DF7 (tweede distortion, ik gebruik beide distortions niet tegelijkertijd)
Digitech bass squeeze (compressor)

Klopt deze volgorde een beetje, of moet ik het anders schakelen?

Toegevoegd na 1 uur:
Is het ook mogelijk om te eindigen met: wah en dan volume? Zou houd ik nog wat plaats over voor een eventueel extra effect.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou in ieder geval de compressor als laatste doen. Distortion (en ook dingen als EQ's) geven namelijk ook gain mee. En als jij een frequentie boost met je EQ word het instrument ook luider, en dat kan slecht uitpakken met een compressor. Uiteraard kan je dat ook in je voordeel gebruiken zodat sommige frequenties altijd harder klinken dan de rest.

Als je dat hele zooitje heb aangesloten kan je rustig je wah en je volume pedaal als eindtrap gebruiken.

Hopelijk heb je er wat aan=)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is vaak een kwestie van smaak en dus uitproberen. De juiste volgorde is dus zoals je het zelf het beste vindt klinken. Ik heb zelf voor mijn bast de GT6b. Op manual kun je ook de volgorde veranderen totdat je het juiste geluid hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding