hoe kan ik mijn stem verbeteren( een beetje de in de richting van ne-yo) en veranderd mijn normale stem dan (de stem waarmee je tegen mensen praat)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:) Wees gewoon lekker je zelf.

Antwoorden (1)

Je stem verbeteren kun je doen, door op zangles te gaan of op 'stemvorming'. Een goede stempedagoog zal je leren hoe je je stembanden en je ademhaling zo goed mogelijk kunt gebruiken.

Hierdoor zal je waarschijnlijk een betere zangtechniek krijgen. Het verandert wel een beetje hoe je stem klinkt, maar het is heel moeilijk om je stem te laten klinken als die van iemand anders. Je kunt wel proberen iemands stem na te doen, maar uiteindelijk zul je het moeten doen met je eigen stem.