Weet iemand waar het lied Lemon tree van de fool's garden over gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
9.1K

Antwoorden (4)

het gaat over iemand die zich verveelt
en wat rondlummelt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je al te sterk naar iets verlangt dan zie de rest van de wereld niet meer, je raakt zo geobsedeerd dat al het moois je ontgaat en je ziet alleen nog maar een citroenplant in je kamer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over hoe saai en oninteressant het leven is zonder je geliefde.
Toen de ik-persoon nog samen met haar (of hem) was, was alles nog geweldig, maar nu zonder haar/hem is er niks aan, zit hij zich maar te vervelen terwijl hij op haar/hem wacht, kan hij zichzelf niet motiveren om iets te gaan doen. Het is niet zo duidelijk wat er precies tussen hen is, het zou kunnen dat ze een pauze in hun relatie hebben ingelast, of dat zijn lief hem gedumpt heeft en hij hoopt dat ze terug komt, er zit in ieder geval ook enige frustratie in over hoe het loopt tussen hen (misschien vind ik binnenkort wel iemand anders, met wie het wél werkt), al zouden sommige personen die frustratie ook kunnen hebben als ze een paar dates gehad hebben en maar bij de telefoon wachten tot de ander belt voor een nieuwe date.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een beroemd gerucht is dat de zanger van Fools Garden, Peter Freudenthaler , het lied schreef over zijn vriendin die stierf nadat ze met haar auto tegen een citroenboom was gebotst. Een andere theorie stelt dat het lied gaat over de eenzaamheid die iemand kan voelen als hij depressief is.
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Er is geen bewijs te vinden voor de bewering dat zijn vriendin omkwam door met de auto tegen een citroenboom te botsen. Citroenen en blauwe lucht moet je in de liedtekst als metafoor zien voor zure ellende in tegenstelling tot hoop en geluk. De zanger heeft een tijd zich vervelend op zijn vriendin zitten wachten, maar ze kwam niet opdagen. Hij is dus in de steek gelaten en dat maakt hem depressief.