Hoe vind ik een optreden voor mijn rockband?

We zijn met de band zo'n 2 jaar samen maar kunnen moeilijk een optreden vinden om onze eigen nummers te laten horen. We hebben er 6 op dit moment.

Maar de meeste cafés willen eerst een demo horen. Maar voordat wij een demo maken en geld investeren willen wij eerst optreden zodat wij een beter idee krijgen van onze nummers.

Wij willen best gratis optreden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij in de buurt heb je door het lokale dorpshuis georganiseerde avondjes waar jonge bandjes uit de omgeving de kans krijgen om hun muziek te laten horen. Misschien bij jullie ook?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een demo kan je prima zelf opnemen, computer met een leuke geluidskaart en gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zes nummers is trouwens weinig, hebben jullie wat opvulling? Een paar covers ofzo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MrTomaat, wij hebben 3 covers erbij :) Dus in totaal 9 nummers om live te spelen. Als we zouden willen kunnen we nog iets van 3 á 4 covers erbij doen, maar we willen ons richten op eigen nummers. Stippel, dat hebben wij ook inderdaad, maar dat zit helemaal volgeboekt... En ze willen je niet horen voordat je een demo hebt.

Het beste antwoord

Je kunt zelf ook een "feestje "organiseren. Bijvoorbeeld in een loods of stal v.e boerderij van een kennis o.i.d. Nodig wat mensen uit (via facebook ofzo :P) en zorg dat de buren ervan weten en dat er niet al te veel rommel van komt. Of kijk of er een markt bij je in de buurt is (weekmarkt ) en vraag bij de gemeente of je daar niet wat reclame mag maken of een nummertje spelen. Of in 't winkelcentrum. Of vraag bij een school in de buurt of je niet een keer in de grote pauze wat nummers mag doen. Gewoon een beetje creatief zijn en (rare) locaties zoeken waar veel mensen zijn en je dus flink reclame kunt maken. En laat het filmen en dat dan weer op you tube, facebook, hyves enz. posten en doorsturen. Hebben jullie al een website waar ik wat meer kan bekijken gewoon uit nieuwsgierigheid ?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste scholen hebben elk jaar een culturele dag, maar meestal is dat voor hun eigen leerlingen, maar we kunnen best mailen! Wie weet wil mijn ouwe school nog wel een paar 'oud-leerlingen' (we zijn allen 20+ nu haha). Verder heb ik de gemeente al gemaild, maar je mag niet zomaar in de stad een optreden geven, heb je ook best veel apparatuur voor nodig en een vergunning. Dat word best een duur grapje als je dat wil doen :P Dit is dus heel erg moeilijk om te doen. De website/facebook/youtube etc. werken we nog aan, we willen eerst een soort van demo opnemen, en allereerst nog optreden. En een eigen feest is ook een idee, misschien als een extra troef. Een winkelcentrum kan leuk zijn, maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt. Hoe kwam je op dit idee? :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja vergunningen zijn duur inderdaad. En je moet aan allerlei regels voldoen. Dus dat was misschien niet zo'n goed antwoord haha :P En dat van dat winkelcentrum ehhh geen idee meer hoe ik daar op kwam eigenlijks maar ik bedenk wel vaker gekke dingen. . . En in mijn gemeente hebben ze een culturele commissie (plack, waar ik ook inzit) en we organiseren zo'n 2a 3x per jaar iets waarbij we iedereen die iets doet met muziek,kunst dans enz. uitnodigen om iets te doen op die dag (een uitmarkt bijv. ) En mensen die ideeën hebben kunnen zich ook bij ons melden. Misschien heeft jou gemeente ook zoiets en kun je vragen wanneer ze weer iets leuks gaan organiseren of dat ze iets leuks weten voor jullie band. En als jullie echt serieus zijn met de muziek kunnen jullie je ook nog aanmelden bij voordekunst.nl . Een crowdfunding site is dat. Mensen die jullie muziek wel zien zitten kunnen dan geld in jullie project (demo cd maken) stoppen. En krijgen daar dan iets voor terug bijvoorbeeld gesigneerde cd of meet en greet enz. Kun je zelf bepalen wat dat word. Maar het belangrijkste is denk ik nog gewoon het reclame maken. Maak een website waar al iets te luisteren/zien valt. Tegenwoordig kost een goede camera ook geen drol meer en je hebt ook goede gratis websites En zorg gewoon dat veel mensen of het nou in het echt is of online van jullie horen. Via forums en sites of ga flyeren. Onze club besteld altijd flyers bij de drukwerkboys (sturen ze op via de post) en is best goedkoop. Ongeveer 55€ voor 1000 flyers. Dus je moet gewoon een beetje creatief zijn !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vond dit het beste antwoord :) Heel origineel! Bedankt!
En bedankt allen voor het antwoorden :)

Andere antwoorden (1)

Vraag een poppodium bij jou in de buurt .
En vraag ook eens rond in een buurthuis voor jongeren bij jou in de buurt .