Wat is het verschil tussen tempo en ritme?

Redelijk uitgebreid antwoord aub.
(heb het nodig voor een muziekopdracht)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
7.3K

Antwoorden (3)

Tempo gaat over snelheid.
Ritme gaat over regelmaat.

Dus het tempo van een bepaald ritme kan hoog of laag zijn. (Snel of langzaam)

Het ritme kan simpel of ingewikkeld zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Tempo heeft met snelheid te maken, dus langzaam of snel of middelmatig.
Ritme heeft te maken met muziek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tempo heeft ook te maken met muziek, dus dat is geen verschil.
in de muziek heet tempo BPM. Dat staat voor beats per minute. Dus hoeveel maten er per minuut zijn. Voor veel nummers ligt dat tussen de 100-130 BPM. Als je naar metal gaat ga je tegen de 230-280 aanzitten.

Ritme is hoeveel aanslagen je per maat heb. Dus Tempo en ritme staan met elkaar in verband.

bijv. ritme 1:

1, 2, 3, 4, 1, 2, 3, 4, etc

ritme 2:

1, 2, 3, 1, 2, 3, etc

Hopelijk is dit voldoende antwoord :)