Wat kan ik doen aan een knellende hoofdtelefoon?

Als ik aan het spelen ben met mijn hoofdtelefoon op dan geef ik het al gauw op omdat de oorstukken zeer doen tegen mijn brilpootjes. In-ear vind ik niet prettig als ik meeneurie. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Bril afzetten is geen optie.

Zat te denken om twee gleufjes in het schuimrubber te snijden maar weet niet of het kwaad kan m.b.t. geluid enzo.

Toegevoegd na 1 uur:
Voor de duidelijkheid... het is dus niet dat mijn oren zeer gaan doen maar het drukken van de hoofdtelefoon op de brilpootjes waardoor het ACHTER mijn oren zeer doet en op mijn neus en uiteindelijk hoofdpijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pijn zit m niet aan de oren maar aan het drukken op de pootjes waardoor de bril zeer gaat doen achter de oren, op de neus met uiteindelijk resultaat: hoofdpijn. De eerste verschijnselen beginnen al na 10 minuten, de hoofdpijn treedt in na 30 minuten en dan te bedenken dat ik meestal zo'n uur of 2 a 2.5 achter elkaar aan het spelen ben...

Antwoorden (3)

Ja, dat is inderdaad heel erg vervelend.

Wat je kan doen is een grote koptelefoon kopen, die over je oren heen gaan. Ik heb even een foto toegevoegd, die laat zien wat ik bedoel. Wat ook kan is een losse koptelefoon, maar persoonlijk vind ik dat niet zo fijn zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Foto doet het niet, je kan hem openen via deze link:
http://i-m.com.ua/pic/t/technics.rpf600.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo groot is de mijne al ongeveer en dan drukt hij juist de brilpootjes tegen het hoofd. Wil ook niet veel kleiner want het geluid is het prettigste als de hoofdtelefoon de oren omsluit. (vind ik)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik dacht dat je last kreeg van je oren. Je vraag viel op meerdere manieren te interpreteren. Misschien kun je hem wat oprekken? Dat hij niet zo erg knelt? Grote koptelefoons zijn inderdaad het meest prettig, dus dan lijkt dat me een optie. Ik ben het ermee eens dat het echt heel erg vervelend is. Of je moet lenzen nemen, haha!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lenzen... hm, deze zomer nog geprobeerd, mijn ogen verdragen ze max. 15 minuten.... schiet niet op hahaha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ken het :( Dan maar wat ik noemde de "losse" koptelefoon, je huidige dus oprekken. Als dat nog niet lukt kun je misschien knippen, maar dat is zo zonde hahah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, n beetje stevig is ook wel prettig, zit niet altijd even stil tijdens het spelen! ;-)
Probeer eens een Headset.Deze zijn veel soepeler dan een kop/hoofdtelefoon.
En je hebt bijna geen last van brillenpootjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt maar OF de luidsprekers zijn erg klein en dat vind ik geluidstechnisch niet prettig OF het zijn toch grote luidsprekers en drukken dan toch op de pootjes. Beetje stevig zitten is overigens ook wat voor te zeggen aangezien ik niet altijd even stil zit tijdens het muziekmaken... ;-)
Als geen bril geen optie is en je wil je hoofdtelefoon niet 'mollen' Dan is er naar mijn mening nog maar één optie. Een sportbril met een elastiek. Dan heb je ook geen last van knellende/zere brillenpootjes. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar is het echt mollen, een stukje er uit snijden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me wel YviB. Ik sta niet voor de gevolgen in! Mijn Sennheiser hoofdtelefoon is netjes afgewerk met zacht leer en zou er niet graag in snijden met het risico dat het leer gaar rullen en het schuimrubber er uit komt. Maar jij moet de keuze maken. Die bril heb je voor enkele tientjes. Een goede hoofdtelefoon voor wat tientjes meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uhm, een bril voor enkele tientjes??? kweet niet hoor maar mijn bril was wel meer dan een paar tientjes. Heb overigens ook een goede Sennheiser.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij vraagt en ik geef naar eer en geweten een antwoord. Heb overigens geen zin om hier een discussiehoekje van te maken, hetgeen m.i. ook niet strookt met de opzet van GV. Doe er mee wat je wil en succes