Zit er veel verschil in kwaliteit tussen dure en goedkope keyboards?

Voor school moet ik een keyboard kopen, maar er zijn keyboards van 40 euro en veel duurder. Maakt het echt veel uit welke je koopt?

Toegevoegd na 25 minuten:
Er hoeft alleen af en toe een school liedje mee gespeeld te worden om soms thuis even te oefenen. Hoeft dus niet echt luxe met alles erop en eraan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Dag en nacht. Voor 40 euro koop je speelgoed, voor 400 heb je iets wat wel redelijk is. Maar goed, 't is sterk afhankelijk van wat er verlangd wordt. Als 't een simpel liedje is met wat begeleiding.. alas. Een stukje pianovakwerk van Chopin zou ik nog even niet verwachten. Wat wel aardig is, is dat de keyboards tegenwoordig USB/MIDI hebben. Als je PC een USB/MIDI-interface heeft kun je software-instrumenten aansturen met dat keyboard. Je gebruikt dan dus niet de klanken/ritmes van dat keyboard, je gebruikt dan alleen de toetsaanslagen om je PC te 'bespelen'. In principe kan (met de juiste software-instrumenten) die PC dan ook gelijk studiokwaliteit zijn. Maar goed, wellicht is dit voor nu al een stap te ver.. :)

Wat je ook doet: bespeel ze eerst in een muziekwinkel voordat je iets beslist. Een webshop voor muziekinstrumenten is vooral gunstig voor mensen die al weten wat ze gaan kopen.. ieder ander moet gewoon ter plekke beslissen wat mooi is.

Toegevoegd na 18 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=BPuwjS-j6SE
€225 bij www.bax-shop.nl

http://www.youtube.com/watch?v=zz9MJ5jL9fU
€159 bij www.bax-shop.nl

Dit zijn wel ongeveer de prijzen vanaf waar 't enigszins iets begint te worden. Nothing's perfect natuurlijk, maar als 't alleen maar bedoeld is om op school iets te begeleiden.. ach.. veel fout kun je er niet aan doen. Voor alles geldt natuurlijk: meer € = meer kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat mvs78 zegt.
Advies? Koop een goedkope, als het wat wordt (Je gaat het leuk vinden) kun je altijd duurder gaan...
(Maar dan zullen je wensen ook anders zijn.)