Waarom maakt mijn versterker van de gitaar een raar geluid?

Ik heb gister een Fender american stratocaster gekocht en nu maakt de versterker een raar geluid. Het geluid is laag, hard en mijn gitaar komt er niet doorheen. Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (1)

Laag en hard; dat is waarschijnlijk 50 Hz brom.
In dat geval is meestal de aarde ergens onderbroken. Meestal is er een soldering bezweken in een steker van je gitaarkabel of zelfs een lipje afgebroken, de kabel zelf blijft meestal heel tenzij je een erg goedkope kabel hebt.
Als je de versterker aan zet en je haalt de kabel uit de versterker moet de brom verdwenen zijn, zoniet dan zit het probleem in je versterker zelf en dat kan je beter uitbesteden als je geen verstand van versterkers hebt.