Hoe onderscheid ik een Gibson LP van een chinese imitatie?

Ik kan een Gibson Les Paul kopen. Prijs is redelijk. Ziet er perfect uit en klinkt ook nog eens goed. Ook de koffer is oke. Hoe zie ik of het een chinees is of een echte USA-made? Op you staan wel wat filmpjes hierover, maar dan nog......

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.4K

Het beste antwoord

Er zijn meerdere dingen waarop je moet letten. Om te beginnen het serie nummer, niet alleen of deze klopt (bron 3) maar ook hoe hij op de gitaar staat (bron 2).
Verder de naam op de gitaar (bron 1 en 2).

De tweede bron staan erg duidelijke foto's op.

Je kunt ook Gibson mailen ( service@gibson.com) stuur dan het serie nummer en foto's op van de gitaar. Binnen een paar dagen krijg je dan reactie van ze of hij echt is of niet.

twijfel je vraag het dan aan iemand of bij een speciaal zaak.

Toegevoegd na 34 seconden:
p.s ik heb zelf hiervoor ook wel eens gibson gemaild, ze zijn erg behulpzaam
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, hier kan ik wel wat mee.