hallo ik heb een fender gitaar en ik wil hem vervoeren kan ik hem beter in een gitaar koffer of een hoes doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (5)

Koffer!!! natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koffer natuurlijk, deze is veel robuuster en kan wel een stootje opvangen. bij een hoes wordt er alleen gezorgd dat deze niet krast, maar de "klappen" worden door de gitaar zelf opgevangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ligt eraan, als het made in mexico model is, is een koffer wat overdreven. zelfs een standaard US behoeft niet perse een koffer.

is het een vintage of custom model van duizenden euro's zou ik een koffer wel in overweging nemen.

het gaat in eerste instantie om wat praktisch is: als je de gitaar op de fiets moet vervoeren naar les ed is een koffer erg onhandig. vervoer je je gitaar altijd per auto of ov dan is een koffer een optie.

een koffer beschermd uiteindelijk iets beter, maar er zijn zeer degelijke hoezen.

ook een overweging is de prijs, voor een originele fender koffer zit je zoiezo wel boven de 100 euro schat ik in. een fender van 500 euro vind ik dat persoonlijk niet waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een goedkope gitaar verdient een koffer.
Een Strat van €200 valt net zo hard als een Strat van €2000
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nogmaals er zijn zeer degelijke hoezen, die een val kunnen hebben. voor een gitaar van 200 euro is een koffer echt waanzin. fender levert geen koffers bij mexicaanse strats en squier modellen. terecht MI. op de fiets naar les met een hand aan je stuur en aan aan een hand je koffer maakt de kans op schade groter dan de gitaar op je rug. voor een relatief goedkope gitaar is de praktische overweging MI belangrijker. dit gezegd hebbende, het is persoonlijk. als je voor een instap gitaar van 200 euro een even zo dure koffer wil kopen mag je dat zelf weten. maar investeren in een mooie versterker of wat effectenpedaaltjes lijkt me een betere investering. je kan je geld maar 1 keer uitgeven.
Als je zuinig op je gitaar bent zou ik een koffer kopen. Staat ie alleen thuis in de hoek, dan voldoet een stevige hoes ook wel. Moet je moeder hem niet omgooien tijdens het stofzuigen natuurlijk....:)
Maar zoals je zei ga je ermee op pad dus, in de koffer.
Wel een die ervoor gemaakt is en precies past uiteraard. Anders vliegt hij nog in de koffer rond.
Het kost wel meer een koffer, maar zo blijft je gitaar wel optimaal beveiligd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wil je zeker weten dat ie niet beschadigd, kun je overwegen om een flightcase te laten maken. Kosten ongeveer 200 a 250. Duur, maar dan gebeurd er ook echt niks mee.