Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

LP platen en singles zijn weer terug op de markt. Zou het interessant zijn om ook de MC-cassettes weer terug op de markt te brengen?

Vaak worden 'oude' en 'nostalgische' spulletjes teruggehaald, zo ook de LP-platen (vinyl). Zou er een kans kunnen bestaan dat de MC-cassettes ook weer terug komt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
693

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik denk het niet. De LP's en singles zijn vooral populair onder jongeren die het gebruik ervan zien bij DJ's. Daarnaast zijn er mensen die het geluid (kraakjes en tikken) een nostalgische waarde toedichten.
Kwalitatief gezien mag het geen naam hebben natuurlijk.
De MuziekCassette, kortweg MC genoemd kent eigenlijk geen van bovenstaande 'voordelen'. Ze worden niet gebruikt door bekende DJ's en qua geluidskwaliteit is het ook niet veel soeps, er zullen weinig mensen zijn die de achtergrondruis op prijs stellen.
Wat je momenteel wel veel ziet zijn voorwerpen die er uit zien als een MC zoals hoesjes voor je telefoon, een plakbandhouder (zie bron) enz.
Dus als ik je vraag kort wil beantwoorden: nee, ik denk niet dat het interessant is om ze terug op de markt te brengen. Overigens zijn ze niet helemaal weg: Er zijn nog steeds lege bandjes te koop. Onderaan bij de bron een link als voorbeeld.

Groeten, Jeroen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of LP kwalitatief geen naam mag hebben is niet iedereen met je eens.
Sterker nog er zijn zat audiofielen welke zweren bij vinyl.
(Geen Analoog > Digitaal > Analoog conversie.)
Maar kwaliteit gaat inderdaad niet op bij magneet geluidsdragers (MC) Los van het probleem van opzoeken van een nummer. :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding