Waarom spelen rechtshandige gitaristen met hun linkerhand de hals van de gitaar?

waarom niet met rechts? dat zou de betere hand moeten zijn, en aanslaan is minder moeilijk dan akkoorden grijpen MI. tokkelen komt later vaak ook. maar vind zelf het positioneren van de vingers op de hals lastiger dan aanslaan of tokkelen.

toch word rechtshandigen aangeleerd met links de hals te bespelen. waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"aanslaan is minder moeilijk dan akkoorden grijpen"
Later niet meer en dan is aanslaan ook belangrijker. :)

Het beste antwoord

Je vingers op een vaste positie neer zetten is makkelijker dan het aanslaan met je rechterhand omdat je dan een ritme slag moet gebruiken voor die hand en je linkerhand word ondersteund door de gitaarhals waardoor het ook makkelijker word om die vingers van je linkerhand te verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De hals bespelen is maar een klein gedeelte van gitaarspelen. Je moet namelijk met rechts de snaren aanslaan en dit moet als het ware veel gecontroleerder. Ik ben dan rechtshandig en in het begin speelde ik af en toe ook op een linkshandige gitaar, maar dit klopt voor je gevoel gewoon niet, ook al speelde ik toen maar één maandje.