Weet iemand een filmpje waar je het liedje not an addict met gemakkelijke akkoorden kan leren?

Hoi,
Ik ben al heel lang opzoek naar een filmpje waar het liedje not an addict van K's choice geleerd wordt met de akkoorden C-Em-D-G-AM-F-Eb . Want in de filmpjes die ik tegen kom is het alleen maar met A-C#m-B-E -F#-D-C en dat zijn moeilijkere akkoorden en heb je capo voor nodig. Kan iemand me helpen? Weet iemand een filmpje met de gemakkelijke akkoorden?
Alvast bedankt voor de moeite!
Groetjes brokenflower

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De variant in C is getransponeerd, hij is eigenlijk 1,5 toon te hoog. Ik denk niet dat iemand snel geneigd is een filmpje te maken van het spelen van een nummer in de verkeerde toonaard. Meestal zijn die filmpjes toch bedoeld om te laten zien hoe goed men is, je krijgt veel trolls als je het nummer in een verkeerde toonaard speelt denk ik. Waarom koop je geen capo? Kost maar een paar euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iemand die ik ken speelde het zo op piano,gitaar, xylofoon,.. En zij heeft me toen die akkoorden gegeven (en geeft dagelijks muziektherapie). En ik heb een capo, maar al ik hun dan wil na spelen klinkt het totaal anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat niet alleen om de akkoorden, je moet ook de juiste omkering van de akkoorden spelen en het ritme en de slag hetzelfde maken. Ik snap dus dat je een filmpje zoekt.

Antwoorden (1)

Ik hoop dat dit je verder kan helpen:

http://www.youtube.com/watch?v=HOvv3jH06Wo

http://www.youtube.com/watch?v=Mz3WL8m0QwQ

Heb ook een wegpagina gevonden:

http://tabs.ultimate-guitar.com/s/sarah_bettens/not_an_addict_acoustic_crd.htm

Veel succes in ieder geval...