Hoe kan ik muziek maken met mijn computer en externe ''instrumenten'' en wat heb ik daar voor nodig ?

Hallo,

ik wil graag muziek en beats maken. En dan bedoel ik verschillende soorten. Oldschool hardcore , dubstep , house , hip-hop.

Dus ik ben op zoek naar apparatuur waarmee je dat kan doen.
Ik ben niet op zoek naar een mixtrack of iets.

Ik heb al iets gezien van een launchpad en een nanokontrol.
En ik had ook een keer iets gehoord van een keyboard die je kan aansluiten op pc waarmee je honderden verschillende soorten geluid kan maken.

Ik snap dan wel dat je software nodig hebt voor je computer maar het liefst heb ik zeg maar externe dingen die je er voor aan moet sluiten.

Ik hoop dat jullie mijn verhaal snappen en een antwoord hebben ;)

Groetjes,

Con.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Je kunt heel ver komen met extern apparatuur maar een computer is niet meer weg te denken, ook niet in de muziekbuisness.

Je kunt met een drumcomputer beats maken
Met een keyboard/synthesizer kun je melodieen maken.

Echter zul je toch software nodig hebben om het geheel zo goed mogelijk te laten klinken/afmixen e.d.

Je kunt hiervoor FL studio voor gebruiken
Hiervoor kun je weer plugins gebruiken die in verbinding staan met je externe apparatuur.

Zo is er tal van dit soort software.

Tip: gebruik een laptop is veel gebruiksvriendelijk als je niet gelijk een hele studio wil gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke ! dankjewel
En wat voor externe apparatuur raad je aan ?