Mag ik een cover van een bekend nummer gebruiken voor een particulier reclame filmpje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Hangt ervan af waar je het filmpje toont. In een besloten kring (familie, school, club, vereniging etc.) is er niemand die 't gaat controleren. Organisaties als Buma/Stemra gaan alleen over "grootrecht", dus: tv, radio, film, cd, dvd, websites. Zelfs 't buurttheatertje valt volgens mij niet onder grootrecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat mag niet. Dat je het covered wil niet zeggen dat het dan
ineens rechtenvrij is.