Is de bladmuziek van de liederen uit het 'Liedboek voor kerken' ergens te downloaden? (al dan niet betaald)

Onverwachts moet ik morgen een kerkdienst in een bejaardentehuis begeleiden op de piano, omdat degene die dit normaal doet ziek is geworden.
Klein probleem: 3 nummers in de liturgie komen uit het 'Liedboek voor kerken'
(het normale liedboek in de protestantse kerk (en misschien ook wel de katholieke kerk, dat weet ik niet))

Nu heb ik zelf wel het liedboek, maar daar staat alleen een melodielijn in en ik ben zelf niet zo'n held in het zelf bedenken van de accorderen. Ik heb de Christelijke boekhandel al gebeld, maar die moeten hem bestellen en dan is hij er pas donderdag, en ik heb het morgenavond nodig...

Weet iemand of ze ergens op internet te downloaden zijn? Het maakt niet uit als er voor betaald moet worden.

Het gaat om:
- Psalm 150 'Looft God, looft Hem overal'
- Gezang 14 'De Heer is mijn Herder'
- Gezang 477 'Geest van hierboven'

(Overigens is het lenen van het boek van de man die normaal gesproken daar speelt geen optie want hij speelt alles uit zijn hoofd...Hij heeft ook alleen maar het 'normale' liedboek zonder begeleidingspartij, die verzint hij altijd zelf ter plekke)

Toegevoegd na 11 minuten:
Het maakt trouwens niet uit of het met akkoorden is (dat er gewoon bijvoorbeeld Em, D7 etc bovenstaat) of een baslijn met noten is ;-)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
6.8K

Het beste antwoord

De 491 gezangen staan in de groene koor- en orgeluitgave van het "Liedboek voor de kerken". Ik heb daar zelf een exemplaar van, dus kan je daar een scan van toezenden. Via een persoonlijk bericht, want vanwege auteursrechten mag het niet op internet worden gezet.
Maar dan nog de psalm. De organisten hebben meestal zelf boeken met begeleidingen daarvoor, en ze zijn vaak ook in een kerk bij het orgel te vinden. Dan zou je de koster van de protestantse kerk bij jou in de buurt moeten bellen, of daar ook een boek met psalmbegeleidingen staat.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb je een PB'tje gestuurd! :D :D :D
Dankjewel!!!!! :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal super :D

Andere antwoorden (1)

Ik heb geen verstand van muziek maar ik heb dit zitten googlen, ik moet wat installeren dus ik weet niet of het goed is:

http://www.thepsalmproject.com/sheet-music/psalm_150_en.php
http://nl.sheetmusicengine.com/bladmuziek/psalm-150
http://nl.scorser.com/S/Bladmuziek/Psalm+150/-1/1.html

http://nl.scorser.com/S/Bladmuziek/de+heer+is+mijn+herder/-1/1.html

Geest van hierboven lukt nog even niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het bovenstaande niet goed is zou ik googlen op pianist+naam van plaatsen in de buurt en die mensen gewoon afbellen, of kerken bellen.

Succes.

Toegevoegd na 6 minuten:
Gezang 477 zou in het engels zijn: ' In Thee is gladness' bladmuziek is sheet music maar nog kan ik geen gratis te downloaden exemplaar vinden.

Omdat ik nog geen noot kan lezen is het voor mij ook lastig zoeken, sorry.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas zijn het andere versies (die Psalmen staan op wel een honderd verschillende melodieën ;-) dus zijn ze niet bruikbaar voor mij, maar toch onwijs bedankt dat je zo goed hebt gezocht! Het gaf toch even hoop in mijn zoektocht hihi :-) Ik denk dat ik inderdaad morgen maar kerken af ga bellen om te vragen of zij mij kunnen helpen... Echt onwijs bedankt voor de gedane moeite :D