Wat zorgt ervoor dat kerst muziek zo'n goed gevoel geeft?

Want zodra de kerst nummers weer draaien op de radio (zoals nu) dan voel ik mij helemaal 'happy'.

Waar kan dat aan liggen?

( ik weet dat er ook mensen zijn die absoluut geen kerst muziek hoeven te horen.. maar ik zelf ben er dol op ! ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook :-DDD +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig maar!! ;)

Het beste antwoord

meeste mensen, waaronder ik, krijgen een warm gevoel bij kerst, gezellig bij de familie zitten, lekker eten en gewoon in het algemeen de feestdagen, dagen van saamhorigheid.

Als je dan muziek hoort die wijst naar bijvoorbeeld Kerst, dan word er al snel gedacht aan de gezellige tijd, waardoor je dus vrolijk wordt aan het vooruitzicht van de gezelligheid, het lekkere eten en wat verder allemaal bij de feestdagen komt kijken.

Het is koud buiten, warm binnen.... Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dat komt omdat jij kerst waarschijnlijk leuk vind.En de hele sfeer erom heen. Je geeft zelf al aan dat er ook mensen zijn die niets of weinig met kerst hebben die zullen dat gevoel dan ook niet krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar associeer de muziek met happy waardoor je zelf ook happy wordt. Misschien komt dat ook omdat de dagen korter worden en kersttijd aan het einde van de maand weer begint.
Zelf vind ik het enorme kmuziek. Helemaal omdat ik een winkel werk en nu drie weken lang moet luisteren naar All I want for christmas en Driving home for christmas. Gelukkig dat er rond deze tijd ook lijstjes worden gemaakt van zo'n beetje alle muziekstijlen met best of 2009, dus ook van mijn favoriete muziekstijlen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind kerst best leuk hoor, maar de meeste kerstliedjes zijn wat mij betreft om te kokken....
Alleen driving home for christmas mag blijven.... en flappie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent gewoon een kerstmens, de sfeer, gezellig in huis doet je goed. En de muziek erbij maakt het helemaal compleet. Dat is nu het kerstgevoel.

Kerstliedjes draaien tijdens de boom optuigen en lekker mee bleren doet het bij ons ieder jaar goed. En ook al zingen we zo vals als een kraai het doet ons altijd goed.

Je bent op dat moment gewoon in een heerlijke stemming. Stukje nostalgie met Wham, last Christman werkt helemaal top.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het "Warme gevoel" zit hem niet in de muziek, maar in de associaties die je met die muziek hebt. Zelf heb ik totaal niets met kerstmuziek, dus krijg ik er ook geen warm gevoel bij. Voor mij komen de warme gevoelens bij hele andere muzieksoorten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is inderdaad ook een optie.. nooit echt zo gezien.. Ik dacht soms dat het misschien aan de tekst lag. +je
Alle ervaringen van het kind zijn, zit nog steeds opgeslagen bij ons volwassenen.
Voor een kind was sinterklaas, de kerst en oud en nieuw een zeer emotionele tijd.
Een tijd vol verwachting en spanning, een tijd vol intense gebeurtenissen, vol lichtjes, lekkere dingen , gezelligheid en kerst muziek en liedjes.

Bij het horen van kerstmuziek komt er een beetje van die tijd in je gevoel terug.
Maar bij lange na niet zo intens als bij het kind van vroeger.
Zo komt het dat de verwachtingen voor de feestdagen vaak totaal niet uitkomen en het eerder een teleurstelling wordt.
Maar telkens weer na het horen van de eerste kerstmuziek gaat ons kinderdeurtje weer open en voelen we ons blij, blij als het kind van vroeger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nostalgie en aangeleerd...

Het is ons aangeleerd er een goed gevoel over te hebben, it is the number ONE feel-Good happening, daarom wordt er op zulke dagen ook zo veel geleden, want zijn DOEN ER NIET AAN MEE...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat kerstmuziek vrede, veiligheid en warmte suggereert.Het is omgeven met herrineringen, nostalgie en ook een beetje blijde hoopvolle verwachting van een nieuw begin.

Toegevoegd na 1 minuut:
herinneringen,sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kerstmuziek geeft je een goed gevoel omdat deze muziek daar ook speciaal voor gemaakt is.
De liedjes hebben allemaal ongeveer hetzelfde thema, namelijk het samen zijn met je geliefde(n) met Kerst.
In deze nummers wordt kerst ook steeds enorm positief neergezet.
Dit, in combinatie met de manier waarop Kerst altijd wordt voorgesteld (lichtjes, warmte, gezelligheid, samenzijn en dat tijdens de koude, winderige korte dagen, waarop iedereen verlangt naar warmte en gezelligheid maakt dat de kerstnummers, en alle andere dingen rondom kerst je een goed gevoel geven.
Een beetje licht en warmte en gezelligheid in koude donkere dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kerstboom en de kerstbollen en het engelenhaar, het haardvuur,de kribbe, de middernachtmis, de kerststronk, de gefarceerde kalkoen, de kleine pretentieloze geschenkjes uit het hart, de gluwein, de jingle bells,de "Oh Denneboom" My fair Lady, en SNEEUW AUB , echte knisperende dikke sneeuw en een donsdeken en een winterslaap tot april.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is gemaakt om veel mensen een goed gevoel te geven, want dan kopen ze veel kerstspullen, het is n complot om ons geld af te troggelen:P
dus daarom.
nee maar om mensen een vrolijk gevoel te geven omdat het vrolijke dagen moeten zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zo'n lekker ritme, Het geeft je plezier, Je wordt er melig van, Je wordt er gezellig van en dat geeft een warm gevoel.

Toegevoegd na 1 minuut:
En iedereen houdt
van muziek!