Bestaat goede of slechte muziek ? Zo ja wat is de definitie van beide ? Hoe herken ik ze ?

Ik krijg er de kriebels van als iemand mij zegt 'dit is slechte muziek'. Moet men niet eerder zeggen: 'deze muziek hoor ik graag of hoor ik niet graag ?'

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
3.2K

Antwoorden (11)

Dat wat jij goed vind, mag je goede muziek noemen...

Over smaak valt niet te twisten...

En geloof die anderen niet... Als jij de muziek goed vindt, dan is die goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Smaken verschillen. Wak ik mooi en goed vind, kan een ander lelijk en slecht vinden.
14 jaar geleden
Het is persoonlijke voorkeur. Er kan geen definitie voor zijn. Mijn voorkeur zou zijn acoustische muziek is goed. Bewerkte muziek is minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk bestaat slechte muziek. Die wordt gemaakt voor mensen die van slechte muziek houden. Als je die muziek niet kunt herkennen, dan maakt het voor jou niets uit.
De mensen die van slechte muziek houden herken je aan een pokdalige huid en hun slechte adem.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hu? wat is dat nu weer voor een oordeel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat is voor jou de definitie van slechte muziek ?
AWM
14 jaar geleden
Nou dit bijvoorbeeld. EN ZEG NIET DAT JE HET MOOI VINDT! http://video.google.nl/videoplay?docid=-8610362188397291938#
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahahaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neen, dit is niet mijn genre ... maar misschien zijn er wel mensen die dit mooi vinden. Is het aan jou om te bepalen dat dit slecht is ?
Muziek is iets persoonlijks wat ik slecht vind kan een ander goed vinden .Ja een ander kan zeggen deze muziek hoor ik graag .Als iemand zegt dat het slechte /goede muziek is ,kun je zeggen ..."DAT VIND JIJ"!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn twee verschillende vragen.
Iemand kan bedoelen 'deze muziek houd ik niet van' of wel degelijk 'dit is slechte muziek'.
Goede muziek is muziek die goed in elkaar zit, in de muziek heb je regels net als in de grammatica bv.
Over het algemeen zal je echter niet gauw van muziek wat al op de radio is kunnen zeggen dat het 'slechte muziek' is. Als het echt slecht is zal het er niet eens doorkomen ben ik bang.
Verder is het een kwestie van smaak. Aanhangers van housemuziek zullen dat echt goede muziek vinden, ik persoonlijk houd er niet van en er zullen mensen zijn die hier dan van zeggen dat het 'slechte muziek' is.

Overigens heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat ze een bepaald nummer slecht vinden, wel hoor je vaak 'dit is een goed nummer' maar dan is het over het algemeen in de betekenis van "hier houd ik van", als tegenhanger hiervan hoor ik meestal "bah wat een rot muziek" of "wat een waardeloos nummer".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind van wel, ik ben erg veelzijdig in het houden van vele soorten muziek en alle soorten culturen muziek, van Nederlandstalig, pop, lounge, klassiek of Didgeridoo als het maar lekker en fijn in mijn oren klinkt, maar echte keiharde metal, en onverstaanbaar Grunten vind ik niets meer met muziek te maken hebben.. ik word er haast chagrijnig en agressief van hhaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen slechte muziekgenre of artiest. Dat ligt aan je eigen smaak.
Maar als je muziek technisch slecht uitvoert dan kan je dat wel slecht noemen. Iemand die vals zingt dan kan je dat met recht slecht noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede muziek is muziek die je raakt, en die iets doet met jou, en met je emoties.
Goede muziek hangt ook af van je stemming, in een verdrietige stemming draai je ander soort muziek dan wanneer je vrolijk bent.
Je herkent goede muziek wanneer je iets hoort dat je raakt. Je zet de volumeknop harder en blijft bewust luisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat bestaat maar ieder persoon geeft daar zijn eigen invulling aan, wat voor de een slechte muziek is, is voor de ander zijn lust en zijn leven.

Wat voor mij de definitie van slechte muziek is, is als ik mij er niet mee kan identificeren of als het mij niet laat bewegen. Een nummer hoeft compleet niks te zeggen (Geen boodschap of wat dan ook) maar als het lekker klinkt, in mijn hoofd blijft zitten, en mij aan het bewegen maakt... is het voor mij goede muziek.

Ik lig niet aan een bepaalde muzieksmaak vast, maar sommige muziek doet je nou eenmaal niks en dat noem je meestal "slechte" muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is geen goede of slechte muziek. er is muziek die je graag hoort, zoals je zegt. er is altijd wel íémand die een bepaalde soort muziek mooi vindt, al is dat soms alleen maar de zanger(es)