Ik ben 16 en wil vrijwillig voor me plezier draaien in een kroeg/cafe mag ik dat tot 4 uur in de nacht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

Ja hoor, als je ouders dat goed vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus mag ik de politie bij me hebben dan kan er niks worden gezegd? Ik heb toestemming van ouders
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag het niet als werk doen, vrijwillig kan niemand het je verbieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou alleen wel de café-eigenaar om toestemming vragen...
Omdat het vrijwillig is kan men het je niet verbieden maar slim is het niet. Als werk mag je het niet doen en daar zou mijn kind zich aan moeten houden want een 16/17 jarige moet verplicht rust hebben tussen 23:00-6:00 uur en mag dan dus niet werken.

Zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/vraag-en-antwoord/hoeveel-mogen-jongeren-van-16-en-17-jaar-werken.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is puur voor mijn hobby ik vind het gewoon leuk om te draaien voor publiek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dan mag het en kan niemand jou wat maken. Overigens, als je het wel als werk zou doen heeft jouw werkgever een groter probleem dan jij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt we hebben ook niks op papier of wat ik neem gewoon me spulletjes mee en dan draai ik een avond wat drinken eten en dan is het goed en zodra ik 18 wordt wil ik wel meteen beginnen en dat is dan ook mogelijk volgens de regels
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal Bram!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oja: denk je wel aan een verzekering voor je spulletjes (als iemand er cola overheen gooit of als iemand het stuk maakt) en denk je er ook aan dat je zo wel heel goedkoop bent voor de eigenaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het verzekeren via mij of kan de eigenaar dat regelen? Ben hier nieuw mee vandaar dat ik zoveel vragen heb
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je vaker je spullen mee gaat nemen en er later ook geld mee wil verdienen ben jij degene die voor de verzekering zorgt. Jij bent dus verantwoordelijk dat je spullen verzekerd zijn als je schade oploopt maar het kan ook zo zijn dat je eigenaar van de club dat ook doet, of dat het ook in die verzekering zit maar die kans is klein. Ik stel voor dat je een nieuwe vraag stelt zodat je een goed antwoord krijgt. Bedenk goed hoe je de vraag stelt en hoe duur je spullen zijn en of je toch al niet van plan bent die binnenkort te vervangen.
Van mij wel.