Bestaat er een programma dat je op je computer bladmuziek invoert en hij het dan voorspeelt?

Ik heb wel eens op internet een programma gezien in een filmpje dat iemand de noten en het ritme van bladmuziek invoerde en de computer liet zien welke toetsen van je piano je moet indrukken, maar weet iemand welk programma dat is of een soortgelijk programma??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
5.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slimme vraag!!

Antwoorden (4)

ik weet niet precies welk programma je bedoelt.
maar ik ben nu bezig zelf een liedje te schrijven en dat doe ik met musescore, die speelt als je iets geschreven hebt het ook voor, heel handig en gratis!
succes nog!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je Synthesia misschien? Hier moet je alles invoeren en vervolgens is te zien welke toetsen je moet aanslaan en met welke hand. Kijk maar even in het filmpje, daar staat een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt muziekbestanden maken en afspelen in het MIDI-format. Het maken van de muziek gaat met behulp van notenbalken; je kunt de noten invoeren met een virtueel toetsenbord op het scherm of door de noten te slepen. Waarschijnlijk kun je ook wel een keyboard aansluiten. Een programma als Anvil Studio is hier prima geschikt voor. Je kunt er verschillende tracks mee maken en aan elke track een ander muziekinstrument verbinden. Afspelen kan ook; printen kan alleen als je betaalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk ook eens op de website van Finale (zie link bij bron). Zij hebben verschillende producten voor verschillende prijzen. Ik heb zelf een oude versie van Finale Notepad. Je kunt de noten invoeren m.b.v. de muis en dit vervolgens afspelen en/of printen. Je schijnt daarop zelfs je keyboard te kunnen aansluiten. Als je dan een liedje speelt verschijnt de melodie direct in noten op je scherm (maar hier heb ik geen ervaring mee).