Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een programma dat je op je computer bladmuziek invoert en hij het dan voorspeelt?

Ik heb wel eens op internet een programma gezien in een filmpje dat iemand de noten en het ritme van bladmuziek invoerde en de computer liet zien welke toetsen van je piano je moet indrukken, maar weet iemand welk programma dat is of een soortgelijk programma??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
5.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slimme vraag!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

ik weet niet precies welk programma je bedoelt.
maar ik ben nu bezig zelf een liedje te schrijven en dat doe ik met musescore, die speelt als je iets geschreven hebt het ook voor, heel handig en gratis!
succes nog!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je Synthesia misschien? Hier moet je alles invoeren en vervolgens is te zien welke toetsen je moet aanslaan en met welke hand. Kijk maar even in het filmpje, daar staat een voorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt muziekbestanden maken en afspelen in het MIDI-format. Het maken van de muziek gaat met behulp van notenbalken; je kunt de noten invoeren met een virtueel toetsenbord op het scherm of door de noten te slepen. Waarschijnlijk kun je ook wel een keyboard aansluiten. Een programma als Anvil Studio is hier prima geschikt voor. Je kunt er verschillende tracks mee maken en aan elke track een ander muziekinstrument verbinden. Afspelen kan ook; printen kan alleen als je betaalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk ook eens op de website van Finale (zie link bij bron). Zij hebben verschillende producten voor verschillende prijzen. Ik heb zelf een oude versie van Finale Notepad. Je kunt de noten invoeren m.b.v. de muis en dit vervolgens afspelen en/of printen. Je schijnt daarop zelfs je keyboard te kunnen aansluiten. Als je dan een liedje speelt verschijnt de melodie direct in noten op je scherm (maar hier heb ik geen ervaring mee).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding