Hoe heet een fluit met pianotoetsen?

je zag ze vroeger vaker dan nu, een fluit met piano/keyboard toetsen. Iemand enig idee hoe zo'n ding heet ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
12.5K

Het beste antwoord

Dat is een melodica. Ik heb er nog eentje liggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb de groene variant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Leuke vraag.
Ik ken die dingen nog wel.
Het is even zoeken, maar via een retro pianofluit met het merk Melodica, kom ik op een melodica.

http://www.youtube.com/watch?v=6p2J2W4ESgQ&feature=player_embedded
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor het filmpje! Ik haat die zenuwen-melodica-dingen, maar broer en zus doen het hartstikke goed hier!