Waarom verwijst Blof in het nummer Hemingway naar Hemingway?

En dan dus niet omdat het nummer zo heet :P

Ik weet wie Hemingway is, maar vraag me af waarom ze naar hem verwijzen in dit nummer, wat is de link tussen hem en de tekst van het nummer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
9.4K

Het beste antwoord

Misschien heeft het te maken met de depressies waar Hemmingway aan leed, hij maakte ook een eind aan zijn leven.
De tekst van Blof suggereert iemand die ook enigszins doelloos en zoekende door een stad loopt, maar toch de stap van Hemmingway niet maakt.
Maar het kan misschien ook een andere uitleg hebben hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hemingway sleet de laatste jaren van zijn leven in Cuba,
dus niet thuis in de Verenigde Staten, waar hij geboren was.
Het is een Cubaans lied en Hemingway is een van de beroemdste buitenlanders die in Cuba leefde.
Hij was verliefd op Cuba en Cuba is er trots op dat deze Amerikaanse nobelprijswinnaar in Cuba woonde en
werkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In welk opzicht is het een Cubaans lied? Is het origineel Cubaans en heeft Blof Nederlandse stukken toegevoegd? Of is het een typisch Cubaanse melodie? Of gebaseerd op Cubaanse muziekstijl of verhaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bløf heeft een paar jaar geleden over de wereld gereisd en op verschillende plaatsen met locale muzikanten nummers opgenomen voor hun album Umoja.
Hemingway is opgenomen in Cuba (Havana) en geschreven door Peter Slager, geinspireerd op Cubaanse muziek en mede-gezongen door de Cubaanse artiest
Eliades Ochoa. http://en.wikipedia.org/wiki/Eliades_Ochoa
Ha, die Fynnya;

Ik denk dat er wordt verwezen naar Hemingway's laatste jaren in Cuba, gezien de sfeer die wordt beschreven en de deels Spaanse tekst. "Neem me mee naar huis - ik ben geen Hemingway" lijkt een hint te zijn naar de zelfmoord van Hemingway, de zanger lijkt aan te geven dat hij die drang niet heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoorde laatst iemand op de radio het volgende zeggen:
Frank Boeyen heeft mooie teksten maar je verstaat hem niet
Blof verstaan we wél maar snappen we niet:)

Niet echt een antwoord op je vraag maar moest er gelijk aan denken... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel een rake toevoeging!