Ik heb hier een erg dikke gitaarsnaar waarvan het einde dunner is om hem door het stemmechanisme te doen, maar het dikke stuk is te lang. Wat nu?

Het is een .80 snaar en ik zeg hem op mijn 8 string. In principe gaat het hetzelfde als met andere gitaren. Het uiteinde van de snaar is dunner zodat hij door het stemmechanisme kan maar als ik dat doe hou ik teveel dikke snaar over, en dat kan niet door het gaatje heen. Ideeeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dan wel de goede snaar?

Antwoorden (3)

Is die gitaar met Floyd Rose?
Dan kan je het stukje met de knop afknippen en vast zetten in de floyd rose.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee helaas niet :(
Je hebt denk ik de verkeerde snaar voor jou gitaar.
Je kunt de snaar afknippen, haal een stukje "omsponnen"
er af, blijft alleen de snaar over om te bevestigen aan het
stemmechanisme.
Het uiteinde van de om sponning met een tangetje aan
knijpen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer de snaar in het midden door te knippen. Vervolgens lijmen met hobbylijm.